Nakon učestalijih kvarova i požara na autobusima javnog gradskog prevoza, gradonačelnica Niša je poručila da će Grad Niš preispitati ugovore sa auto-prevoznicima sa kojima je Grad u javno-privatnom partnerstvu. Međutim, potencijalni aneksi ugovora će se odnositi samo na izmene linija, kojima saobraćaju autobusi, a ne i na stanja samih autobusa, što je odgovornost samo prevoznika, navodi gradonačelnica Niša Dragana Sotirovski.
Grad Niš ima sklopljeno javno-privatno partnerstvo sa tri kompanije. Nakon što se juče autobus prevoznika „Niš ekspresa“ zapalio, pojavljuje se sve veća zabrinutost među građanima po pitanju bezbednosti.
Gradonačelnica Niša navodi da je nemoguće da Grad sam organizuje prevoz, jer je potrebna velika suma novca za kupovinu autobusa, već je jedina realna opcija javno-privatno partnerstvo, koje, prema njenim rečima, ima i dobre i loše strane.
„Naše javno gradsko preduzeće „Direkcija za saobraćaj“ jednostavno nije preduzeće koje može da organizuje prevoz. Niti imamo autobuse, niti imamo vozače. Zamislite koliko je sada para potrebno Gradu Nišu da kupi autobuse, da organizuje prevoz, jednostavno u ovom trenutku to je više nego nemoguće. Vidite koliko problema sa gradskim prevozom ima Beograd, onda možete da mislite kako je nama sa ko zna koliko puta manjim budžetom“, poručila je gradonačelnica Niša i dodala:
„Grad poput Niša mora da ima javni prevoz. Pre dve godine se moj prethodnik odlučio za javno-privatno partnerstvo. Oni su još uvek novina za sve lokalne samouprave, ali ono što su vojvođanski gradovi uradili sa javno-privatnim partnerima i koliko su podigli životni standard građa, najbolje si vidi na njihovim primerima. Mi kroz javno-privatna partnerstva tek treba da se učimo, ali verovatno svaki ugovor o javno-privatnom partnerstvu ima svoje dobre i svoje loše strane“.
Širenjem grada stiglo je dosta zahteva građana za uvođenje novih linija gradskog prevoza. Sotirovski je istakla da će Grad morati da preispita trenutne linije, koje su predviđene ugovorom o javno-privatnom partnerstvu, koji traje još pet godina.
„Moraćemo da preispitamo linije koje sada postoje u gradu. Zahtevi naših sugrađana su jako veliki za proširenjem pojedinih linija, a s obzirom na to da imamo javno-privatno partnerstvo, koje traje sedam godina, još pet nam je ostalo, dve su prošle, predstoji nam preispitivanje ne samo odluke, već i svega toga što stoji u tom ugovoru, eventualno potpisivanje nekog aneksa, kako bi i ljudi koji žive u najudaljenijim mestima imali gradski prevoz“, zaključila je gradonačelnica.