Danas je u Gradskoj kući potpisan sporazum između Kancelarije lokalnog ombudsmana Niša i Republičke agencije za mirno rešavanja radnih sporova. Saradnja sa ovom agencije će građanima Niša i okoline olakšati da ostvare svoja radna prava na brz i besplatan način, bez sudskih sporova.
Zakon o mirnom rešavanju radnih sporova je ugledao svetlo dana 2004. godine i osnovna ideja je bila da se na efikasan i jednostavan način građanima omogući da radni spor reše u kratkom roku, na civilizovan način – razgovorima i pregovorima, ne komplikovanim sudskih sporovima i postupcima.
Agencija ima ulogu i da spreči štrajkove radnika. Direktor Agencije Ivica Lazović je rekao da se godišnje reši između 1.000 i 1.200 radnih sporova, od čega 36 kolektivnih, koji su prošle godine obuhvatili čak 160.000 radnika.
„Ova vrsta sporazuma će omogućiti veći i lakši pristup građanima u Nišu i celom ovom regionu uslugama Agencije. Republička agencija za mirno rešavanje radnih sporova nije nova u Nišu. Često ovde imamo postupke, ali su nam sad kapaciteti mnogo veći i benefiti koji bi građani mogli da imaju su mnogo veći“, naveo je dr Ivica Lazović.
Regionalna ombudsmanka u Nišu Katarina Mitrovski navodi da će vođenje mirnih sporova predstavljati veliku uštedu i za Grad i za pojedince.
„Ovo je divan pokazatelj da je naša institucija prepoznata, ne samo od strane građana, već i drugih institucija, koje se bave vansudskim rešavanjem sporova. Ovaj protokol je korak bliže ka našim sugrađanima, naročito kada s uu pitanja prava i zaštita prava iz radnih odnosa“, poručila je Mitrovski.
Gradonačelnica Niša Dragana Sotirovski je navela da će ovim sporazumom građani imati veća prava, koja će moći da ostvaruju na lokalu. Pohvalila se kako je Niš prvi u Srbiji otvorio regionalnu kancelariju Ombudsmana, koja pored Niša, radi i u Gadžinom Hanu i Svrljigu, a prema najavama gradonačelnice, uskoro i u Babušnici.
Ombudsmanska kancelarija u Nišu sa Agencijom za mirno rešavanja radnih sporova će oganizovati i tribine na kojima će podizati svest o tome koliko je važno opredeliti se za taj alternativni način rešavanja sporova.
Prijava spora je vrlo brza. Potrebno je samo da se popuni formular i da se sačeka odgovor druge strane u sporu. Prema rečima direktora Agencija, praksa je pokazala da se druga strana javi u oko 60 odsto slučajeva.