U hali „Čair“ otvoren je 24. Međunarodni Sajam turizma. Predstavlja se preko 150 izlagača, a zemlja partner sajma je Republika Severna Makedonija. Na otvaranju sajma su govorili državni sekretar Uroš Kandić, direktorka Turističke organizacije Niša Dragana Božić i Ljupčo Janevski, direktor Agencije za promociju turizma Republike Severne Makedonije.
Na otvaranju sajma Akademski hor SKC Univerziteta u Nišu izveo je himnu Srbije i partnera sajma Severne Makedonije.
„Izuzetan porast broja stranih i domaćih turista u naš grad posle pandemije nas usmerava ka tome da moramo ubrzano da radimo ka kreiranju turističkih proizvoda i aranžmana, ali i na povezivanju sa turističkim organizacijama iz regiona. Zbog toga smo uspostavili posebnu saradnju sa partnerima iz Severne Makedonije, u želji da napravimo autentične turističke proizvode koji će zainteresovati turiste, koji biraju Balkan za svoje kružne ture i borave na Balkanu od 14 do 21 dan“, izjavila je Dragana Božić, direktorka Turističke organizacije Niša.
Ona je dodala da je sajam prava prilika da posetioci pronađu turističke destinacije i aranžmane za predstojeću letnju sezonu, ali i da se upoznaju sa potencijalima i ponudom grada Niša.
Direktor Agencije za promociju i podršku turizma Republike Severne Makedonije Ljupčo Janevski navodi da zajednički rad u okviru Otvorenog Balkana doprinosi povećanju broja noćenja u ovim zemljama i dodaje da u fokusu promocije balkanskih zemalja treba biti gastro-koncept, aktivne forme turističke ponude, kulturni turizam i što više kružnih tura.
„Za mene kao turističkog radnika i eksperta ne postoje državne granice, samo destinacije. Destinacije su dotle, dokle ljudi vole da putuju. Ono što smo izgradili prošlih godina, da to sada i živimo. Izgradili smo takve mostove da niko ne može tako lako da ih pomeri. Samo zajedno možemo da uspemo u ovoj ekonomskoj i energetskoj krizi“, poručio je Janevski.
Na otvaranju sajma državni sekretar Uroš Bandić je rekao da je Niš peto tržište za kineske turiste, a gradska većnica za kulturu i turizam Adriana Anastasov dodaje da Niš mora širiti svoju ponudu i ka drugim zemljama. Prema njenim rečima, Niš je prošle godine imao rekordan broj noćenja, a 2023. će taj broj biti i povećan. Dodala je da je samo u januaru Niš posetilo već 10 hiljada turista.
„Jako nam je važno što su tu i izlagači, ne samo iz naše zemlje i turističke regije, nego i sa celog Balkana i Evrope. Tu nam je Bugarska, Grčka, Republika Srpska, naravno Severna Makedonija i brojni drugi činioci turističke privrede, Privredna komora, Kongresni biro, što nam puno znači. Očekujemo u narednom periodu veću podršku i Ministarstva turizma i omladine, ali i Turističke organizacije Srbije u pogledu razvojnih projekata“, rekla je Anastasov.
Grad Niš će na ovom sajmu predstaviti arheološko nalazište „Medijana“, kulturno-umetnički program, pre svega Nišvil, Nišku tvrđavu, koje ove godine slavi tri veka, ali i ponudu iz oblasti aktivnog odmora.
Sajam turizma će trajati do 1. aprila. Radno vreme je od 10 do 19 časova, a ulaz u halu „Čair“ je besplatan.